tradiţii

Mi-a plăcut mai mult să înţeleg, decât să privesc. Mai mult să trăiesc, decât să depăşesc. Şi sunt multe momente din felul acesta, când trebuie să treci dincolo de suprafaţă. Să ajungi până la acea substanţă aromată de gândul amintirilor  simţite şi-n graba zilelor de acum.

Oricând simt că-mi lipseşte ceva, mă inspir din propria copilărie. Acolo găsesc puterea de a mă regăsi aşa cum sunt eu. Şi-am să compar asta cu o tradiţie a vieţii.. până la efectul miraculos al respectării tradiţiilor. Am recunoscut importanta regăsirii sufletului din copilărie, la fel intervine şi farmecul tradiţiilor – aducând o energie pe care n-o întâlnim la toate zilele.

Şi nici „tradiţionaliştii” nu sunt amintiţi aici. (asta în cazul în care mă fac mai mult decât greu de înţeles!)

Povestesc despre tradiţiile pe care ne-am numărat anii până acum, cele care ne-au făcut să-i întrebăm pe „cei mai mari”: „de ce trebuie să mă spăl cu apă scăldată-n ouă roşii şi bănuţi?” Şi acesta e doar un exemplu, recunoscut sau ignorat de alţii, însă la bază se regăseşte disponibilitatea noastră în a sărbători după tradiţii româneşti.

Moldova.. locul în care mulţi şi-au pus mereu-mereu încrederea în a regăsi „vremurile de altădată” şi puţine au fost reclamaţiile până acum! Mai ales când primăvara începe să-ntinda rânduri de flori pentru Sabatoarea Paştelui, o mână de tradiţii adăugate e ingredientul magic pentru un timp petrecut cu drag! Spun asta pentru că am suficiente amintiri aici, care mă încarcă cu energie pozitivă.

Am crescut văzând cum Paştele reaşează ordine în suflete şi le încălzeşte cu încredere. Iar acum, indiferent cât de multe glume proaste s-ar face în diferite zone pe tema asta, nu le pot înghiţi.

În această perioadă, suflete oamenilor se dau de gol. E că şi cum o forţă nevăzută insistă că oamenii să fie sinceri. Şi aşa este! Fie că pleacă sau intră în viaţa noastră chipuri şi simţiri, acestea vin într-o naturaleţe a întâmplării  faptelor.

Eu am regăsit zâmbete preţioase în persoane care oferă şi merită căldura gândurilor noastre.

E Paştele! şi vă spun că Pasca de anul acesta s-a făcut cu linişte, bucurie şi căldură! Dar, împarte şi cu ceilalţi din binele tău! 🙂

Hristos a Înviat! Un Paşte Fericit şi Însorit!

Am tot spus că într-o situaţie, contează ce vrei să vezi! Şi, deşi m-au întristat multe poveşti ale oamenilor cu vieţi prea grele pentru umerii lor, aceleaşi tradiţii şi amintiri din copilărie ( pentru că mi-am petrecut câteva sărbători lângă Humulesti) mi-au scris reţeta pentru o sărbătoare autentică.

Din bucătăria personală – gustul, ingredientele şi realizarea – cu drepturi de autor pentru „inculpata” (= gatit, pregatit de „captain planet”, din seria- „asa capitan, asa masa” :)), meniul restaurantului) 😀

Această prezentare necesită JavaScript.

Comments
5 Responses to “tradiţii”
  1. daa, am fost alaturi de ele inca din supermarket, pana la savurarea deplina :))
    te pup si Adevarat a Inviat!
    cand te intorci la Bucuresti? 😛

  2. lavicat28 spune:

    hmmmmm daca alaturi de bunatatile alea ai fost si tu…..cred ca s-au bucurat multi….;)) pop Hristos a inviat!

  3. liviu spune:

    HRISTOS A INVIAT

    felicitari pt articol,chiar daca personal sunt mai avangardist,raman in sufletul meu anumite traditii pe care le urmez cu sfintenie si o parte din mine poarta mereu inainte taria de a pastra aceste traditii!!!! glume proaste despre traditiile noastre le fac doar cei straini si cei fara identitate,fara tara si nu au decat s.o faca pt ca oricum ei sunt cei care pierd!!!
    „inainte pot merge toti,dar numai cei care.si amintesc pe unde au trecut vor sti unde au ajuns”
    „trecutul ti.a infaptuit prezentul,iar prezentul iti deseneaza viitorul”

  4. zambetpictat spune:

    Hristos a Inviat! >:D<

Lasă un răspuns

