Poveste din Decembrie – II

ninge cu amintiri

– Mos Craciun are haine cu patratele in alb si negru si un palton de blana in sifonier!

– Ba nu, bunicule! N-are cum sa fie asa! Stiu eu ca Mosul are haina rosie ninsa pe margini!

-ma contraziceam cu dragul meu bunic, a carui vizita de Craciun era ca un al doi-lea val de cadouri. Si aceeasi replica o am si acum –  „In apararea lui Mos Craciun!” Doar, eu mi-am petrecut ani buni si frumosi ferindu-ma sa nu vada mosul pe geam cum nu adormeam la timp (pana acum am o intelegere cu el, sa pot adormi dupa bunul  plac si raul meu timp) ,  cand minteam, spargeam ceva prin casa sau ascundeam mancarea! 😀

Ah! Ce tarziu m-am trezit.. repede..sub brad. Aaaa venit Mos Craciuuun! Culori multe si calde mi-au mangaiat ochii in a 25-a zi de decembrie cu 5 ani impliniti ai mei. Stralucea bradul cu gramada de cadouri sub el. Una dintre surprizele de care si acum sunt convinsa ca a venit din alta lume. Caci prea mare a fost bucuria mea, in asa un suflet de copil. Si mi-am impiedicat singura genunchii in plapuma, alergand de-a busilea spre brad. Bine mi-a fost, ajunsa cu nasul in pachetele ce ascundeau hainute, bomboane, jucarii, ciocolati.. cat de cuminte am fost in acel an, nu pot spune; dar se vede ca ma iubea tare mult Sarbatoarea. Si pe buna dreptate, ca eu o iubesc si acum – Sarbatoarea Craciunului. Insa, e clar – intotdeauna m-au urmarit contradictiile! Nu-mi intru bine in fericire si ma cuprinde un regret apasator.. Pai se poate sa nu-l fi vazut pe Mosul asta atat de darnic! Cand eu il cautam prin vise si-l strigam sa nu ma uite, el deja avusese grija de mine.

In mijlocul bradului meu statea agatat un Mos Craciun, bine echipat: schiuri ce trebuiau sa ajunga pe unde renii nu mai puteau duce sania, mantia rosie acoperita in fata de barba care statea drept dovada ca „din strabuni se povesteste, niciodata n-a lipsit” 😛 Si asa ramaneam toata in fata bradului, de unde Mosul ma vedea printre globuri si mai apoi printre luminitele ce pareau stele prinse-n cetini. Invatam din ochi toate sclipirile beculetelor colorate. Pe atunci.. ma scufundam pe rand in toate : in aromele starnite de mama la masa, ecoul colindelor, emotia asteptarilor si fascinatia bradului. Dar ce spun „pe atunci”, cand e clar ca am ramas cu toate acestea vii in simturi, priviri si ganduri. Ba cred ca au crescut, odata cu mine.

Atunci, daca n-aveti nimic impotriva, sa mai crestem un Craciun, impreuna! zambeste, imparte din gandul tau mai mult spre optimism si bine. Cu cat ti-e mai greu sa visezi, cu atat trebuie sa-ti demostrezi ca poti!

Comments
3 Responses to “Poveste din Decembrie – II”
  1. lavicat28 spune:

    Intodeauna Craciunul va avea miros de brad si de prajituri. zapada va fi intodeauna si nu de dragul frigului si a nasului rosu ci pentru frumusetea bulgarilor si a peisajului de Sarbatoare. Te astept sa vii acasa, unde intodeauna te vom primi cu bratele deschise…spor si multe cadouri sub bradut

  2. merisor anca spune:

    mi-e dor si mie de copilarie, frumos cum reusesti sa trezesti amintiri!

  3. Garfield spune:

    Se stie, la tine vin pentru Povesti de Craciun… aici intru si mai mult in atmosfera de Sarbatori…

    Te imbratisez, Camelia

Lasă un răspuns

