Cu respect

In aceasta scurta „interventie” voi incerca sa explic in termeni pamanteni (spre deosebire de ultimele mele articole), o idee ce ma apasa de mult timp. Sa spun ca romanii consuma lucruri fie alterate, contrafacute sau de o calitate net inferioara…n-as aduce nimic nou. Insa.. excesele nu-si iarta consumatorii. Si daca lacomia a fost la ea acasa, uite cum suferim o indigetie sociala..! Ca ne meritam sau nu soarta, n-am sa aduc eu lamuriri. Dar va promit recunostinta daca va opriti un moment. Nu mai mult. Asadar, caror produse le sunteti fideli? Ah, am uitat sa precizez: ma refer aici la produse din sfera media, audiovizual etc.

Regretele mele fata de marea pierdere a unuia dintre maretii actori, dar mai ales Omul Gheorghe Dinica, nu au o foarte mare importanta. Privind de la o oarecare distanta, vad o alta imagine. M-as bucura ca in sfarsit..toti suntem cu ochii pe adevaratele valori, daca n-as regreta cu amar faptul ca aceasta recunostinta vine abia , si aproape intotdeauna, in momentul plecarii acelei valori dintre noi. Cati dintre oamenii care acum urmaresc detaliile unui capat de drum, au avut un dram de atentie pentru acesta personalitate?

noi te-am pierdut pe tine, iar tu ne-ai castigat pe vecie..

” Dar ce credeai tu ca sunt, mai? Supa populara? – Filantropica

Am pierdut multe nume mari ale Romaniei.. Oameni care au atras generatii peste generatii. Si care ne-au lasat toata zestrea lor spirituala! De ce sa fim atat de surdo-muti, incat sa nu apreciem ceea ce trebuie apreciat!

Primul „caz” de acest fel care mi-a deschis ochii a fost decesul Laurei Stoica. (9 martie 2006)

O voce  puternica, senina si calda, un talent care nu si-a gasit sufienta stralucire pe scena. De ce? Pentru ca poporul roman vinde pagini goale si orice urma care-ar putea vindeca indigestia sociala este ascunsa cu nesimtire.

Lista cu astfel de exemple e lunga..din pacate. Dar nu ma  voi obisnui nicicand cu gandul ca acesta e singura varianta. Nu. Cei care au „in-credere” ca merita si Altceva, vor primi acel Ceva. Si pe langa ei, vor mai avea si altii acces la tratamente de dezintoxicare.

Pierderea lui Nicu Constantin , dureroasa pentru toti cei cu sufletul viu, dar care a fost indeajuns de ingaduitor cu noi, incat ne-a lasat o intreaga lectie de viata in tot ce a realizat

Din acelasi decor a parasit scena si Stefan Iordache

Mari actori ai nostri. Da, ai nostri! Suntem noi demni de ei?

Si pentru ca am ajuns aici..ma voi opri asupra unuia dintre cei mai dragi sufletului meu.. Dem Radulescu

umorul pe care ar trebui sa-l cautam!

Acesta e actorul pe care copilaria mea il iubeste cel mai mult. Si cred in sinceritatea acestui sentiment venit din admiratie, pentru ca am ales sa-l urmaresc pe maestru fara a intelege de ce, doar din curiozitatea si fidelitatea caracteristica varstei de 7-12 ani.  12 ani, atat aveam cand Dem Radulescu a plecat. Si-am simtit sentimentul unei pierderi grele.. in conditiile in care eu  nu am cunoscut un deces indeaproape.

Cuvintele alergate de mine pe-aceste randuri sunt prea mici pentru a reda recunostinta si meritul ce li se cuvine acestor Mari Oameni.  Cu toate astea, ma simt mult nedreptatita sa vad numarul de vizionari al acestor clipuri, comparativ cu nume pe care nu pot sa la trec in rand cu cele amintite mai sus. Si  intreb, e Demn sa ne purtam asa, fata de cei ca Dem?!

IMG_6815-2

Comments
4 Responses to “Cu respect”
  1. ba chiar, aici e vorba de ceva mai mult decat atat. 🙂 Nu doar sa ne dam seama, caci am pierdut acesti mari oameni, dar dovada talentului lor ne-a ramas. e vorba de Recunoasterea si apreciarea acestor valori.
    vinovati – oamenii, de toate soiurile.

  2. liviu spune:

    intotdeauna iti vei da seama pe cine ai avut langa tine doar dupa ce.l vei pierde

  3. 8imistul spune:

    imi stii opinia vis-a-vis de aceasta problema.mi se pare atat de trist si gasesc ca asta sa fie una dintre cele mai rusinoase fapte ale omului modern – sa nu-si aprecieze valorile sau sa le aprecieze in unanimitate abia dupa ce acestea au plecat sa incante ingerii.ma bucur ca si tu ai luat taurul de coarne;)

  4. adrian barbat spune:

    Nu e demn si cea mai mare vina o poarta televiziuniile, daca pe cele comerciale le mai poti acorda circumstante atenuante, TVR-ul are datoria de a difuza acesti grei amintiti de tine si mai sunt si altii. Nu e corect sa cautam pe net filmulete si sa gasim fragmente si sa incercam sa adunam sa vedem complet ceva cand ele exista in filmoteca dar nu sunt difuzate.

Lasă un răspuns

