porecle

Inca de mica am avut o pasiune pentru’ numele’ atribuite diferitelor persoane, in functie de faptele si imaginea pe care o aratau lumii. In mintea mea de copil,  consideram ca acea porecla reprezinta adevaratul nume si de multe ori ajungeam sa-i strig in acel fel! Astfel, imi amintesc cum unui domn ii ziceam „Poplenchiu”- un apropiat al familiei-pe care l-am retinut doar sub aceasta „titulatura”. (Intr-o zi ne-a facut o vizita iar eu, pe la 7 ani am exclamat:”A venit Poplenchiu!” Nedumerit, a intrebat despre  ce vorbesc eu.  iar tata a incercat sa salveze situatia spunand ca ‘Poplenchiu’ e cainele).

O lista de pseudomine dintre care unele inventate de mine (in acea perioada)  iar altele auzite, ar fi: Cioc-Istet, Nesimta, Sperie-Ciori, Taleta, Gogoiul, Merci, Pacalici, Cazancioc. Majoritatea sunt din copilaria mea si cam atat imi amintesc. Nu stiu exact cum e in alte regiuni ale tarii, dar in Moldova se practica acest obicei: de a gasi fiecaruia cate o porecla.  Iar de cele mai multe ori este amuzant sa il stii pe vecinul tau si sub un alt nume. Ma gandesc ca este si o caracteristica a umorului specific oamenilor din Moldova.

Dupa ce am glumit ani buni pe seama altora, mi-a venit si mie randul sa mi se atribuie diferite ‘nume’. Iar acum voi dezvalui care sunt acestea :))

In generala m-am ales cu: „Cecilia”-de la o profa de romana  si „Capitaneasa”-din partea profesorului de istorie.

La liceu, am primit cadou din partea colegilor :”Monalisa„, „Cornelia”, „Capitanel”. (dragi colegi, daca mai aveam vreun nume, sa mi-l amintiti voi!:)) )

Iar alti prieteni, ma regasesc cu: „CEC” (=camelia elena capitanu), „Che Guevara cu fusta” (pentru ca ma opun multor lucruri din ziua de azi si…visez la o revolutie :)) ). aaaaaa, in plus am inteles ca am si camasa ca a lui Che!

Hai, voi ce porecle ati avut?! 😛 Sau daca nu, puteti glumi pe cele auzite la altii.

A avea porecla nu e o rusine.  Reprezinta o confirmare a faptului ca lumea se gandeste la tine. :))

Comments
6 Responses to “porecle”
  1. cmarian spune:

    Parintii au fost primii .. la cresa (asa era atunci) si la gradinita aveam CMT (initialele mele era pe orice bluza) praslea, marusca, paunescu (nu din cauza talentului literar ci a gabaritului. Am mai crescut un pic si am ajuns in generala. Aici generala aveam o caciula de iepure comunista (tinea cald:P) si mi se spunea ceusescu, proful de chimie mi-a spus CO2. Anii au trecut si am intat la liceu.. acolo m-am ales cu porecla de cretzu si dj ( aveam statie de muzica in liceu). In facultate anul si porecla:P leul, tolstoi (cand ma hotarasem sa citesc Razboi si Pace de Tolstoi, a fost cutremur), marele blond, cretzu…. Bineinteles ca nu i-am iertat pe cei din jur ,chiuawa, manzu, vacaru, coaie, patraulea, blea, menumerud, moartea, 4X4, fermieru, tazz (desenele animate tazzmania)….

  2. mutza spune:

    nu as putea spune ca toata lumea ma cunoastea dupa porecle….mi s-a zis Balaioara (un personaj dintr-o poveste. eram si blonda cand eram kinder :D), Pufulete, Bambina, Mitza…dar acum toata lumea ma cunoaste de Mutza 😛

  3. dionis spune:

    De la „Termometru” , ” Calu”, ” Robocop” pana la cea mai detestata „Tiganu” ( din cauza cartierului ) si ultima Pinochio ( ca sunt agil ca o girafa ) 😛

  4. Tanaku spune:

    Pai, am inceput cu „Chinezu”, apoi „Onyx”, apoi „Elice”, apoi „Tanaka” si acum „Tanaku”. Dar in general sunt strigat pe nume:P

  5. Sebi spune:

    Am inceput prin a mi se spune Pipu, dupa care m-am pricopsit cu porecla Ariciu (cand fac baie mi se ridica parul in cap) iar atunci cand ma enervez imi ridic tepile foarte repede si stau ghemuit si astept sa impart cate una la fiecare . 🙂

Lasă un răspuns

